
premsaeuib 13/11/2025 - 20:50:31 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA CELEBRA QUE EL CONGRÉS DELS DIPUTATS RATIFIQUI LA GRATUÏTAT DEL TRANSPORT PÚBLIC A LES BALEARS PER A L’ANY 2026
La mesura, impulsada pel senador progressista de les Pitiüses, permetrà que la ciutadania de les Illes Balears continuï gaudint de transport públic sense cost.
Esquerra Unida celebra la ratificació al Congrés dels Diputats de l’esmena a la Llei de Mobilitat Sostenible que garanteix la continuïtat de la gratuïtat del transport públic a les Illes Balears i Canàries durant l’any 2026, tal com ja s’ha aplicat al llarg del present any.
L’esmena, presentada pel senador progressista d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, es va incorporar a la Llei de Mobilitat Sostenible la setmana passada i, després d’un intens treball de fons per part dels diputats d’Esquerra Unida i de Sumar MÉS, ha estat avui ratificada al Congrés dels Diputats. D’aquesta manera, treballadors, estudiants i famílies de les Illes continuaran gaudint del dret a una mobilitat gratuïta i sostenible.
“Ha estat un triomf de la feina feta des del territori per part del senador d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, i de les forces progressistes”, ha declarat Óscar Rodríguez, responsable de Política Institucional d’Esquerra Unida de les Illes Balears i un dels impulsors de l’esmena. “Un dels nostres objectius és que la gratuïtat del transport públic esdevingui un dret permanent per a la ciutadania de les Illes.”
Des d’Esquerra Unida s’ha volgut posar en valor la importància d’aquesta mesura per reduir la dependència del vehicle privat, afavorir la igualtat d’oportunitats i avançar cap a una mobilitat més justa i ecològica, especialment en un territori insular on les alternatives de desplaçament són més limitades.
“Ara pertoca que el Govern de les Illes Balears també millori el finançament de la transferència de la competència de transport terrestre als consells insulars, que actualment està molt infrafinançada, de manera que la gratuïtat es pugui sostenir en el temps i, alhora, es puguin dur a terme les millores del servei de transport públic que pertoquen”, ha conclòs Óscar Rodríguez.


- Carril bici que conecta Cala Millor y Son Servera ante el inminente inicio de las obras, potenciando las conexiones no motorizadas y contribuyendo a una mejor calidad de vida para la ciudadanía
- El Rafa Nadal Open by Movistar regresa como una de las grandes citas deportivas de Mallorca
- Cala Figuera es prepara per celebrar les Festes de la Mare de Déu del Carme 2026
- PRESENTACIÓ DE LLIBRE "Na Mati, tantes il-lusions com pors elegides".De Marga Serrano.FESTA DE FI DE CURS ESCOLETA MUNICIPAL CUCARELLS
- 44 personas afectadas por el incendio de una residencia de Inca, la rápida actuación de los Bombers de Mallorca y la coordinación de los servicios de emergencia han permitido evacuar sin víctimas
- Porto Cristo celebrarà les Festes del Carme 2026 amb un programa que s’allargarà durant gairebé un mes i inclourà més de vint dies, el programa obra del porteny Xavier Vecina Rufiandis
- El Rotary Club East Mallorca y Ayuntamiento de Sant Llorenç, han organizado un concierto benéfico, a beneficio de APROSCOM, el dissabte 27 de juny, a les 21 h, con Salvador Sánchezy Enric Granados
- Pep Ribas Ribas en calidad de organizador de la "43 Milla Urbana Isla de Ibiza" hizo entrega de una colaboración de 1.000 € a la presidenta de ésta asociación de Esclerosis Tuberosa
- Actuación itinerante por calles y plazas de Manacor con el objeto de llegar a tocar el corazón del ser humano. "Un lápiz, una sonrisa" donde se busca recaudar material escolar y sanitario para Bolivia
- El SyS (S'Illoters i Simpatizantes) pide a quién corresponda que se esmeren en el mantenimiento del embaldosado del Centro de Salud de S'Illot y Cala Morlanda para evitar accidentes, caídas y heridos











































